Spoedgevallendienst

De spoeddienst is uitsluitend bedoeld voor spoedgevallen buiten de openingstijden van de praktijk.

Onder spoed wordt verstaan: ongevallen, nabloedingen en acute ernstige pijnklachten en/of zwellingen die niet kunnen wachten tot de volgende dag.

Let op! Vanaf zaterdag 17 juni werken wij voor de spoedgevallendienst samen met Dental365 Spoed Tandarts Zeeland.

Dental365 Spoed Tandarts Zeeland:  Telefoon  085 – 0189421   Adres Kanaalstraat 40, 4388 BN Oost-Souburg

Dental365 heeft naast de vestiging in Zeeland, ook vestigingen in Rotterdam, Breda, Gouda, Dordrecht, Den Haag, Amsterdam, Ede, Deventer en Apeldoorn. Mocht een andere locatie u op dat moment beter uitkomen, dan kunt u aan de telefoon uw voorkeur aangeven. Dental365 kan dan, mits mogelijk, samen met u kijken welke locatie voor u de meest geschikte is.

Aantal zaken waar u rekening mee dient te houden voordat u naar Dental365SpoedTandartsZeeland belt:

Wat mee te nemen: 

  • • Bij het bellen: houdt uw BSN (of van de persoon voor wie u een afspraak wilt maken) altijd bij de hand. Dental365 heeft dit nodig om een afspraak in te kunnen plannen. 
  • • U (of de persoon om wie het gaat) dient het verzekeringspasje en een geldig identiteitsbewijs mee te nemen. 
  • U dient uw consult en/of spoedbehandeling bij Dental365 direct te voldoen middels pin of creditcard. U kunt niet contant betalen. 

Kosten en vergoedingen: 

  • • De kosten van een spoedbehandeling zijn gelijk aan de kosten van een reguliere tandheelkundige behandeling. Deze kosten worden door de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit) bepaald en worden ieder jaar herzien. 
  • • Er kunnen wettelijk vastgestelde toeslagen gelden i.v.m. de avond-, nacht-, weekenddiensten en tijdens de erkende feest- en vakantiedagen. Informeer hiernaar als u belt. 
  • U ontvangt altijd een nota van Dental365. 
  • • Indien u een aanvullende tandartsverzekering heeft, kunt u uw nota achteraf declareren bij uw zorgverzekeraar. Voor informatie over de vergoedingen vanuit uw aanvullende verzekering, dient u uw eigen zorgverzekeraar te raadplegen. 
  • • Kinderen tot 18 jaar die met spoed een tandarts nodig hebben, kunnen de kosten deels of geheel vergoed krijgen vanuit de basisverzekering. Informeer indien mogelijk wel bij uw verzekeraar welke behandelingen en kosten vanuit de basisverzekering voor kinderen tot 18 jaar worden vergoed. 

Tot slot: 

  • • Dental365 heeft geen patiëntendossier van u en kan dit ook niet inzien. Daarom zal Dental365 zich beperken tot het bieden van eerste hulp. Voor een eventuele vervolgbehandeling wordt u, zoals gebruikelijk, altijd terugverwezen naar uw eigen tandarts. Heeft u géén eigen vaste tandarts? Dental365 informeert u dan verder. 
  • • Nadat u bij Dental365 een afspraak heeft gemaakt, ontvangt u per SMS en per e-mail de bevestiging. In deze bevestiging treft u ook aan de link naar het online anamneseformulier. Dit formulier dient u vooraf, voordat u naar uw afspraak gaat, online in te vullen en te versturen. Indien u een vaste tandarts heeft, vergeet u dan niet deze gegevens op het formulier correct in te vullen. Zonder de gegevens van uw tandarts kan Dental365 uw behandelverslag en de eventuele röntgenfoto’s niet naar uw tandarts sturen. 
  • • Houdt u er aub rekening mee dat uw afspraaktijd bij Dental365 altijd een richttijd is! Dental365 Zeeland is géén reguliere tandartspraktijk maar een spoed tandartspraktijk. U wordt verzocht op tijd te komen en er wordt altijd getracht u op tijd te helpen. Doorgaans lukt dit ook goed. Toch kunt u te maken krijgen met uitloop en langere wachttijden omdat vooraf nooit ingeschat kan worden hoe lang een spoedafspraak per patiënt kan duren. Tevens hebben sommige spoedafspraken altijd voorrang. Hierdoor kan het ook voorkomen dat u helaas langer dient te wachten. Dit is bijv. in geval van acute zorg, trauma’s en spoed bij kinderen. 
  • • ! Annuleren van uw spoedafspraak altijd telefonisch via het bovenstaande telefoonnummer van Dental365 Zeeland. Conform landelijke richtlijnen brengt Dental365 voor een niet nagekomen afspraak de kosten in rekening: Code C90 “Niet nagekomen afspraak”. Deze kosten vallen niet onder de dekking van uw (aanvullende) zorgverzekering en moet u dus altijd zelf betalen.